close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחירת פרקט לבית- פרקט עץ או פרקט דמוי עץ

מערכת שורשיב אייר, תשפג03/05/2023

איך נכון לבחור פרקט לבית שלכם? מה ההבדל בין הסוגים השונים?

תגיות:
צילום: freepik
עיצוב הבית ובחירה בחיפוי רצפה מסוג פרקט יספקו מגוון יתרונות, בניהם: עיצוב ייחודי, ביתי וחמים, יצירת הרמוניה ותנועתיות באמצעות מגוון סגנונות יישום והתקנה, נוחות מרבית בניקיון הבית ותחזוקה קלה.

בעת בחירת סוג הפרקט, ניתן למצוא מגוון סוגי פרקטים, בעלי טקסטורות ומאפיינים שונים, העשויים להקשות על הבחירה.
אחת ההתלבטויות המוכרות בבחירת פרקטים, מתייחסת לבחירה בין פרקט עץ לפרקט דמוי עץ. כל אחת מן הקטגוריות הללו כוללת סוגי פרקטים שונים שחשוב להכיר, לבחון את היתרונות והחסרונות של כל סוג, ולקבל החלטה מותאמת אישית.

פרקט עץ
פרקט עץ מתייחס לשני סוגים עיקריים:
פרקט עץ גושני- עץ מלא
פרקט מעץ מלא הוא פרקט העשוי 100% עץ טבעי, ממגוון סוגי עץ בניהם: עץ אלון, עץ אורן, עץ אשוח, עץ טיק, עץ איפאה ונוספים.
פרקט מעץ מלא מעניק טקסטורת עץ טבעית וייחודית, תוך שימור גוון העץ הנבחר, ומספק מראה עוצמתי ויוקרתי. פרקט זה מיוצר מסוגי עצים עמידים במיוחד, בעלי חוזק מכני ועמידות ארוכת שנים, אולם מצריך הקפדה על תחזוקת העץ באמצעות יישום שכבת הגנה למניעת חדירת מים ולחות, וחידוש של שכבת ההגנה מדי מספר שנים.
ניקוי הפרקט מתבצע ללא מים, תוך ביצוע פעולות שאיבה ושימוש בסמרטוט לח בלבד.
פרקט זה פחות מתאים לבתים עם בעלי חיות מחמד, הנוטים לשרוט את קורות העץ ולחרוץ אותם.
ניתן לחדש את מראה הפרקט מדי מספר שנים באמצעות שיוף קל של השכבה העליונה וצביעה מחדש. שריטות עמוקות, הכתמה או פגיעה בפרקט לא ניתנת לשיקום ותידרש החלפת הפרקט כולו.

פרקט עץ רב שכבתי
פרקט עץ רב שכבתי הוא פרקט עץ, המיושם באמצעות שכבות עץ המודבקות זו לזו. שכבת העץ העליונה תהיה מסוג העץ הנבחר ותספק את הטקסטורה, הגוון והמראה הרצוי, ותחתיה ימצאו שכבות עץ תעשייתי דוגמת MDF העשוי משיירי עץ, נסורת ורכיבי הדבקה.

פרקט עץ רב שכבתי מספק את הנגיעה העיצובית שמעניק עץ טבעי, בשילוב טכניקה ושימוש בחומר שיוצרים מגוון פרקטים מעוצבים במחיר נוח יותר מפרקט עץ מלא.

יתרון נוסף של פרקט עץ רב שכבתי טמון בשיטת השכבות המאפשרת במקרה של שחיקת הפרקט או ליקויים אסתטיים על גביו, החלפה של שכבת העץ העליונה בלבד.

פרקט דמוי עץ
בעולם החלופות לפרקט עץ בולטים מספר סוגי פרקטים:
פרקט סינטטי
פרקט המבוסס על חומרים סינטטיים המדמים את מראה העץ, באמצעות יצירה וחיתוך של קורות מחומרים שונים, החל מחומרים מרוכבים ושבבי עץ, סיבים, חומרים מייצבים, חומרי הדבקה, צבעים וחומרים נוספים. שכבת הפרקט העליונה כוללת יישום של צבעי עץ, ליצירת המראה הרצוי.
פרקט סינטטי מספק עמידות גבוהה בפני תנאי לחות ומים, מחירו נמוך באופן משמעותי ביחס לפרקטים אחרים, והוא מספק מגוון צבעים ועיצובים לבחירה.
מראהו אכן דומה למראה העץ הטבעי, אולם לא באופן מוחלט, וניתן להבחין בין השניים הן במראה והן במרקם.
סוג נוסף של פרקט סינטטי הוא פרקט למינציה, הכולל שכבת למינציה- טפט שקוף או מודפס המוצמד לשכבת הפרקט העליונה, ומשמש הן להגנה עליה והן לעיצוב באמצעות הדפסת טקסטורות ודוגמאות.

פרקט פולימרי
פרקט פולימרי הוא פרקט אשר מיוצר באמצעות תרכובות פולימריות ייחודיות, אשר בהליך חימום, התכה ויציקה לתבניות מותאמות, יוצר לוחות פרקט חזקים במיוחד, עמידים למים, לחות ומפגעים, במגוון גוונים וטקסטורות ובהדמיה של כל סוגי העץ.
פרקט פולימרי הוא פרקט איכותי במיוחד, עמיד לאורך שנים, מתאים לבתים על ילדים, בעלי חיים, אינו ניזוק בקלות, ניתן לניקוי במים ללא מגבלה, ונחשב לפרקט פרקטי במיוחד.

מחירו מצוי במרכז הסקאלה, כאשר הוא נמוך ממחיר פרקט עץ, אך גבוה ביחס לפרקט סינטטי.

בין אם אתם צריך פרקט עץ או פרקט דמוי עץ לבית שלכם, אנחנו ממליצים בחום שתצרו קשר עם המומחים של המרכז לפרקטים בישראל - הקליקו כאן לאתר שלהם!
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה